Usługa korzysta z technologii VoIP (Voice over Internet Protocol) umożliwiającej przesyłanie dźwięku za pomocą sieci IP (np. Internetu). Jednakże w klasycznym modelu usług opartych na VoIP, świadczonych przez innych operatorów, transmisja głosu odbywa się tym samym kanałem co transmisja innych danych Klienta. W praktyce oznacza to, zwłaszcza w przypadku tańszych łącz internetowych, że często brakuje wolnego pasma do transmisji głosu. Wiąże się z tym poważna utrata jakości dźwięku słyszanego przez strony rozmowy, w skrajnych przypadkach uniemożliwiająca porozumienie się.
W przypadku Telefonii Cyfrowej IP, w całości realizowanej w oparciu o naszą sieć IP, głos jest traktowany jako osobna usługa sieciowa, z oddzielną gwarancją pasma i wysokim priorytetem w każdym fragmencie infrastruktury. Jednocześnie, aktywacja wiąże się z przeprowadzeniem wcześniejszych testów dla każdego przyłącza abonenckiego. Taka realizacja usługi pozwala na użycie protokołu oraz kodeków najwyższej jakości, zapewniając przez to jakość rozmowy nieodbiegającą od linii ISDN. (system pracuje w oparciu o protokół SIP v.2, kodeki G.711u i G.711a)
Dostępne warianty wyposażenia
Wariant #1 zakłada brak możliwości integracji z innym operatorem telefonii stacjonarnej (zalecany w przypadku, gdy nie ma innej linii telefonicznej). W ramach aktywacji otrzymują Państwo terminal VoIP (np. Liknsys PAP2T-EU) wyposażony w jeden port Ethernet oraz dwa porty FXS, do podłączenia analogowych aparatów telefonicznych. Każdy port może służyć do prowadzenia niezależnej rozmowy, tak więc jednocześnie mogą trwać dwa połączenia przychodzące lub wychodzące.
Wariant #2 zakłada, że konieczna jest integracja nowej usługi z dotychczasowym rozwiązaniem. W ramach aktywacji otrzymują Państwo terminal VoIP (np. Linksys SPA3102-EU) wyposażony w dwa porty Ethernet, jeden port FXS do podłączenia analogowego aparatu telefonicznego oraz jeden port FXO do podłączenia istniejącej linii telefonicznej. Możliwy jest wybór operatora przy wykonywaniu połączenia wychodzącego oraz odbieranie połączeń przychodzących zarówno poprzez VoIP jak i linię PSTN.
Wariant #3 polecamy dla Abonentów posiadających już adaptery telefonii VoIP pracujące w protokole SIP v.2 lub pragnących nabyć na własność tego typu urządzenie albo aparat IP. Można również korzystać z darmowego oprogramowania, za pomocą komputera PC wyposażonego w słuchawki z mikrofonem, jednakże jest to rozwiązanie niezalecane, ze względu na możliwe obniżenie jakości rozmów. W takim przypadku nie jest pobierana opłata aktywacyjna, umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony z minimalnym dostępnym w ofercie pakietem kwotowym.
Lista urządzeń zalecanych do współpracy z systemem Telefonii Cyfrowej IP:
adapter VoIP Linksys PAP2T-EU
adapter VoIP Linksys SPA2102-EU
adapter VoIP Linksys SPA3102-EU
aparat telefoniczny IP Linksys SPA901-EU
aparat telefoniczny SPA921-EU
aparat telefoniczny SPA922-EU
aparat telefoniczny IP Cisco 7912G
Darmowe oprogramowanie X-Lite można pobrać tutaj.
Zobacz także:
Taryfy i opłaty aktywacyjne
Cennik połączeń
Informacje podstawowe