801 800 141

 Centrale dedykowane

Istotą usługi Centrali dedykowanej IP jest to, że Klient w ramach abonamentowej usługi telekomunikacyjnej nabywa funkcjonalność zaawansowanej centrali telefonicznej bez konieczności zakupu drogiego urządzenia telekomunikacyjnego. Kierowanie ruchem telefonicznym odbywa się poprzez  fizyczne urządzenie operatora, zlokalizowane w siedzibie Abonenta. Urządzenie, w zależności od wersji, może być wyposażone w interfejsy linii miejskich analogowych (POTS), cyfrowych (ISDN BRA i PRA), obsługujące do 120 kanałów rozmównych.  Jednocześnie funkcjonować mogą linie miejskie klasyczne (POTS, ISDN BRA i PRA) oraz Telefonii Cyfrowej IP. Dzięki funkcji LCR (least cost routing) połączenia wychodzące kierowane są poprzez operatora oferującego najatrakcyjniesze stawki. Ilość linii wewnętrznych w przypadku aparatów IP jest nieograniczona ilościowo, mogą być zlokalizowane w siedzibie głównej bądź rozproszonych oddziałach Firmy. Istnieje również możliwość integracji nowej centrali z istniejącymi w Firmie rozwiązaniami telekomunikacyjnymi.

Kolejnym atutem rozwiązania jest możliwość integracji rozproszonych oddziałów Firmy w jednolitą strukturę, zapewniającą dzwoniącemu klientowi Abonenta łatwość komunikacji z poszczególnymi działami bądź osobami pod jednym numerem telefonu, niezależnie od fizycznej lokalizacji oddziałów bądź pracowników (możliwe jest np. podłączenie numeru wewnętrznego Firmy w mieszkaniu pracownika w innym województwie - e-praca). Jednocześnie pracownicy niezależnie od rozproszenia geograficznego dzwonią na numery wewnętrzne bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Jednoczesną zaletą takiego rozwiązania jest budowanie wizerunku profesjonalnej, nowoczesnej Firmy stosunkowo niewielkim kosztem, bez konieczności zakupu drogich urządzeń telekomunikacyjnych oraz obsługi technicznej, jak również niezwykła skalowalność usługi i w zasadzie nieograniczona liczba dostępnych linii, umożliwiających jednoczesną rozmowę wewnątrz jak i na zewnątrz Firmy.

Poniższe zestawienie obrazuje możliwe funkcjonalności Centrali Dedykowanej IP

  • Linie miejskie - do 4 interfejsów, do 120 kanałów
  • Linie miejskie IP - nieograniczona ilość operatorów (SIP i IAX2)
  • LCR - kierowanie rozmowy wychodzącej najtańszą drogą, w zależności od kierunku, pory dnia czy aktualnych promocji
  • Nagrywanie rozmów - przychodzących i wychodzących
  • IVR - komunikaty słowne służące nawigacji dzwoniącego
  • Kolejkowanie rozmów - ustawianie połączeń przychodzących w kolejkach oczekujących na połączenie
  • Automatyczna sekretarka
  • Autoryzacja abonentów
  • CLIP - identyfikacja numeru wywołującego
  • CLIR - identyfikacja dzwoniącego
  • Music On Hold - muzyka zamiast sygnału
  • Music On Transfer - muzyka podczas przełączania
  • Parkowanie rozmów
  • Poczta głosowa - Voice2email
  • Połączenia trójstronne
  • Przekierowywanie na podstawie numeru abonenta wywołującego
  • Przekierowywanie połączeń bezwarunkowe
  • Przekierowywanie połączeń w przypadku braku zgłoszenia
  • Przekierowywanie połączeń w przypadku zajętości
  • Szybkie wybieranie
  • Transfer bez powiadamiania
  • Transfer z powiadamianiem
  • Wirtualne biura
  • Wybieranie skrócone

Koszt aktywacji oraz abonamentu negocjowany jest indywidualnie.

Zobacz również:
    Centrale wirtualne IP

© PTIM 2007-2014 projekt: Grafinet